حضور پژوهشكده بهره وري صنعت نفت در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي
 
 مجري طرح پژوهشكده بهره‌وري صنعت نفت دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي از حضور اين دانشگاه در نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي خبر داد و گفت: تمامي فعاليت‌هاي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در سه حوزه اكتشاف، بهينه‌سازي و بهره‌وري انرژي در نمايشگاه ارائه خواهد شد. 
 

به گزارش روابط عمومي؛ به نقل از ايسنا، دكتر عليرضا فاتحي، ضمن اعلام اين مطلب به جزئيات حضور دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در نمايشگاه نفت، گاز،‌ پالايش و پتروشيمي اشاره كرد و افزود: اين دانشگاه با سابقه 90 ساله در فعاليت‌هاي صنفي، تحقيقاتي و آموزشي دستاوردهاي زيادي در حوزه نفت داشته است، به همين دليل در نمايشگاه نفت، گاز،‌ پالايش و پتروشيمي امسال كه از 16 تا 19 ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود، مجموعه دستاوردهاي خود را عرضه خواهد كرد.

وي در ادامه تصريح كرد: در نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي به طور خاص در سه حوزه اصلي يعني اكتشاف، توسعه بهينه مخازن نفت و گاز، بهينه‌سازي فراورش نفت، گاز و پتروشيمي و در نهايت بهره‌وري انرژي و محيط زيست، شركت و پروژه‌هاي خود در اين سه بخش را به متخصصين نفت عرضه مي‌كند تا زمينه‌هاي انعقاد پروژه‌هاي بعدي در حوزه‌هاي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي از سوي شركت‌هاي دولتي و خصوصي فراهم شود.

عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي همچنين تاكيد كرد: در حوزه اكتشاف و توسعه بهينه مخازن نفت و گاز به طور خاص دو بخش اصلي را مدنظر قرار داده‌ايم كه استفاده از اطلاعات داده‌هاي تصاوير ماهواره‌اي سامانه‌هاي اطلاعات مكاني براي كمك به اكتشاف منابع جديد و تاكيد ژئومكانيك مخازن نفت از جمله اين دو بخش است كه در نمايشگاه مورد توجه قرار مي‌گيرد، ضمن اين‌كه به مباحث چاه‌هاي هوشمند و حفاري نيز توجه داشته‌ايم.

به گفته دكتر فاتحي، در بحث بهينه‌سازي فراورش نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي نيز فعاليت‌هاي زيادي در دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي انجام شده كه در نمايشگاه ارائه مي‌كنيم. در واقع تاكيد ما بر اين است كه بر روي تركيبات نفتي و تشخيص آن روي روش‌هاي مختلف نظير سنسورهاي هوشمند و در نظر گرفتن اين ويژگي در بهينه‌سازي فرآيندهاي فراورش نفت كه تحليل داده‌ها و روش‌هاي كنترل پيشرفت و پايش عملكرد پيشرفت را به دنبال دارد، تاكيد مي‌كنيم.

مجري طرح پژوهشكده بهره‌وري صنعت نفت دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در پايان خاطرنشان كرد: هدف دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي از شركت در نمايشگاه نفت، گاز،‌ پالايش و پتروشيمي ارائه دستاوردهاي دانشگاه در حوزه مرتبط با نمايشگاه و جذب پروژه‌هاي جديد از سوي صنايع در دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي به شمار مي‌رود.

تعداد بازدید:
836
تاریخ:
1397/02/16
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.